beccy_chan: (ninomiya)
お誕生日おめでとうございます、二宮和也くん!!♫
映画とバラエティーの撮影やアルバムとコンサートの準備で忙しいでしょ?
誕生日パーティーとかできたら、いいなーと思います。(^_^)
留学するから、二宮くんの映画を全部見られますよ。めっちゃ嬉しいです。
それは去年から夢だったけど、その夢が叶うと思いませんでした。
仕事で頑張ってください。
また会えるように!☆☆



<- it wasn't easy to write on that .___. hahaha
beccy_chan: (Default)
This morning I went to TBC... but I was late a little, in the end no problem.
I saw Sayaka, Anny, Tomoko, and other familiar faces =D
Tomorrow is service, so I'll see even more <3

After that I didn't know what to do... just waste time lol
So I went to Aoyama Theater and looked at the Playzone goods...
I bought the Uchi pics and the pamphlet (I dunno why... I don't know what's inside XD)
BUT the pamphlet was SO BIG! didn't fit into my bag... so I went to buy some magazine so that I'd have a bigger bag.... I'm so stupid -.- haha
Then I went to Johnnys Family Club... and I heard some girls speaking German there!! 0.0
I just said hi to them, that I'm from Germany too and such... we were talking a little and then I suggested I could show them the Johnnys shop because they didn't know where it was...
After that we went to eat lunch (or whatever at 3 pm hahaha) and took purikura.
So yaaaay I had something to do in the afternoon (^0^)/

I went to the Tokyo Globe then...wahhh good kinda nervous XDDD
My seats weren't the best ones...actually last row but still okay. Better than nothing right?
I wished some of the fans would talk to me because I was so bored sitting there alone in the beginning (before start) and in the break :/
I'll try on a report now (and forget that I shall sleep lol)

about the butai, contains spoilers!!! )

After that I went to Shibuya to meet Chrissi again.
She went to cinema today and watched a movie with Yamamoto Yuusuke und Akira (Exile).
We were searching for the restaurant/izakaya of the Exile member Usa's father...
When we found it we weren't sure if we should enter it.
Actually they said it's all booked out (because of reservations) but...we were kinda a attraction in there 0.0 so we good a free table in the end and had food and drinks.
The father of Usa was talking with us and all... if I understood correctly, we were the first Europeans there 0___0 but that can't be, right?
But it was really nice in there!!
...we took the second last train home to Asakusa, so glad we didn't miss it!! ^^;;
now...I should go to bed lol
OTSUKARESAMA hahahaha
beccy_chan: (Default)
誕生日におめでとうございます、ニノくん!☆☆☆
それで初めて嵐のメンバーの祝いのため、日記に書いているんだ。笑
ニノくんのことが好きになったのはまだ1年以下だねー
でもずっと会いたいと思っていたから、「見知らぬ乗客」を見に行くよ!
とても楽しみしている♪♪
嵐のコンサートも行きたかったけど・・・さあ、いつか行けるかな~
今日、ニノくんは家族か友達と一緒に楽しんで欲しいんだ。
ゲームをいっぱいしてもいいよ!笑
ニノくん!私からの手紙を読んでください~♡

beccy_chan: (Default)
hi everyone!
since I finished the happy meme I don't "have to" write daily...yay XD
well okay, I didn't have much time to write but I wanna try to update more regulary but - sometimes there isn't anything to write about XD

on Friday I met Regina & Sarah in the evening... we had a looong time of girl's talk ♥
but I'm sooo stupid and I forgot Sarah's present at home >///////<
now I'm gonna send it...

Saturday, I met with Ceren, Jessy and two friends of Ceren in Duesseldorf =3
I arrived first (though on train had delay so I was already later than planned) and i had to wait quite some time... hahaha
then we had Japanese lunch ^3^
and went to the Japanese shops.
I searched for the book of Ryusei no Kizuna, but couldn't find it u__u
I didn't buy any magazine!! hehe
there wasn't anything special and I have a lot of the normal magazines like myojo, duet, etc. at home already and it's too expensive to buy just to have it.
I only bought a letter set and Japanese food hahaha
we took purikura of course (but it was crowdy so the guys had to queue for us haha)
and altogether had a lot of fun~~ ^0^

today I went to church.. at home I didn't do a lot...
just msn, talked with Alisa (msn & on the phone ;3)
used my webcam (I have skype now!! anyone has skype too??)
and I just watched "Letters of Iwo Jima" finally!!
can't say I 'like' the movie but I like some aspects of it~ and of course Nino LOL
but now I wanna watch some drama <3
because...I wanna study from tomorrow onwards!!
but my problem is...Tuesday my siblings are coming ne, and the twins gonna stay here until Friday ^-^;;
isn't there anyone who wants to visit me for New Year? LOL
Alisa doesn't wanna come T__T
otherwise I have to go outside with the kids alone.......
(at least I'll make my little sis watch Johnny's Countdown with me XDD)

okay, now the puris ^__^
mite mite! )
beccy_chan: (Default)
but I have to do the happy meme, right!

day 2: so what made me happy today?
-surprising Chrissi with her Christmas present... she was really surprised... and happy, I think. it was a Christmas card with Rain and KAT-TUN posters~ ^-^
-last day of school for this year ^^
-I finally have all Christmas presents, I guess. but I need to send 2 cards tomorrow (=today haha)
-watching Ryusei no Kizuna 8 & 9 (subbed) and 10... OMG!!! the end was so CUTE ♥ it was a shock to see who was the murderer though.... and I was a little scared of Koichi up there on the rooftop, but everything went well =3 I really enjoyed this drama~ ^0^

hey, I cut my hair today... a little. Nino also cut his hair this (?) week - funny coincidence XD
and I can't wait for the last episode of Bloody Monday now... I hope I'll like the end of it. but it won't be as nice as the end of Ryusei no Kizuna, I guess. too many people died already :/
anyway, I need to sleep now! ;3
beccy_chan: (Default)
hey minna! =3
sorry I didn't write for more than one week... haha busy XD"

but now it's almost holiday!! <3 (what holidays? I need to learn learn and learn! o__o haha)
last week i had to read sooo much for the Korean politics test... it was multiple choice but still! I was so glad to finish all the textes one day before the test haha and actually I thought the test was so bad D: I had to guess several time (though sometimes I didn't have to read the question fully to know the answer XD). our teacher already corrected them and put our marks online...so... I wrote a B (2,0)!!! I really didn't expect that but I'm really glad!! next year I'll write the second test in that subject. have to read even more =O but it's Korea so it's, of course, more interesting than economics XDDD

then, last weekend I went home... first time after 2 months, I think.
before on Friday... there was the OAW-party (for the east asia studies students = those who study Chinese, Korean or Japanese) but..it was sooo boring :/ Chrissi and me went there quite early... they had sushi <3 but the music wasn't very asian and I really had hoped that!! ;0; they played...one song of Arashi, Koda, Ayu and Mucc (Chrissi recognized the last one... I couldn't have done that XD) and that's all I heard... in 2-3 hours... not even Korean or Chinese! and we have several Chinese students.... Chrissi and me just sat there and were bored hahaha and I was thinking that I'd rather be at home watching Ryusei no Kizuna XD""" well, as soon as I was home I watched it (veeery late ^^°)
it was nice being at home. I had to help my sister prepare her boyfriend's present ^0^ and well, be together with my family ne~
you remember there was the girl and baby at our home, maybe? she's still there (Malte baby is sooooooooooooooooooooooooooooooooo cute ♥♥) they'll leave next week. finally, I'd say. because they were just supposed to stay there for up to 3 months... now it was almost 5 months! ^-^;;
going to church on Sunday was nice too. seeing everyone again =3 (and everyone asked how i liked university so far and such)
Sunday was also my father's birthday...the actual reason why I came home. ^_^

Sunday evening I went back.. ahh, I was waiting for the new Bloody Monday episode the whole day... but it wasn't there until Sunday evening LOL anyway, watched it of course!! OMG I didn't expect THAT person to be K!!! why did they make us believe something different?! and the sensei... which side? and Fujimaru-kun's father?? and... ahhh I just don't want anyone more to die T__T last episode on Saturday.....
tomorrow is last episode of Ryusei no Kizuna... we'll know then who is the murderer!!!
after that I wanna read that book <3 I'm gonna learn a loooot of kanji (but I wanted to do that anyway XD) and I hope I'll be able to read a little.

Today I was finally able to write Christmas card to some people in Asia... it'll be TOO LATE but I had no time :/ had to do those homeworks this week... finished today (with that online homework for one course) so yay, tomorrow will be quite easy~ <3
then... I have to go and buy my last Christmas presents!! ^-^;;;

oh, on Tuesday Chrissi and me went to Duesseldorf <3333
I bought to much... ;-;
nikkei entertainment.. because of Nino ♥ but it also has a loooot of rankings of 2008 and I love rankings... =D
orisuta... finally!! since oricon style changed I wasn't able to buy it ^-^;
present for Alisa <3
some food... Japanese sweets, as usually (I mean, with red beans and such ;D)
and we took purikura... have to scan that soon ^_^

okay, gonna end with that happy meme.
wasn't tagged but...everyone is doing it XD

Post about something that made you happy today even if it's just a small thing. Do this everyday for 8 days without fail and then tag 8 of your friends to do the same.

So, today I'm happy about having finished the last homework before holidays. And I had fun with Chrissi, especially in the library, looking at Japanese books ;D
beccy_chan: (Default)
again it's so laaate... haha.
it's like...6 days left until JLPT!!
i wanted to study sooo much more... but in the end i'm to easily distracted D:
well... i just hope for 60%, then i'm safe XD"

friday i watched ryusei no kizuna 6 (subbed) and 7. it's getting more and more exciting and complicated and all. and supposed to have 11 episodes...YAY! now i'm quite happy that i became such a nino fan XD
yesterday i watched bloody monday 8... omg... it was so cruel T__T and the end is so unfair ;___; and i don't wanna spoil it to you ne... ^-^;;

today church was nice ^_^ my grandmother came, too! i'm really glad. =3
what shall i tell you about last week? just university... in the evening i'm always tired... haha then there was choir and a meeting in church :3 and trying to study and do the homework...
i really don't like "quantitative methoden der bwl" and well, microeconomics isn't that much better... at least when i'm trying to solve those exercises x__x but ganbarimasu! i usually get it done a little at least XD"

i really like kat-tun's new song... beautiful <3
i also started to listen to other christmas songs hahaha =D

i need to start thinking about christmas presents... lol

good night ^_^
beccy_chan: (Default)
good evening... well it's already night here LOL

this week was busy as usual XD
on tuesday we had a meeting with other students who study japanese... and there some japanese people, too :3
yay for speaking japanese <3 the girl we talked to was really nice hehe but she didn't like johnnys very much D: but other jpop... hope she'll send a mail to me sometime...or a message on mixi. ^^
on wednesday i went to the small group at lena's home. we were just 5 people...so it was really nice <33
friday evening i went to the theater with chrissi... it was funny (a comedy of romeo and juliet...don't wanna write more about it...*tired* XD)
when i came home... i watched bloody monday 3, ryusei no kizuna 5 & 6 XDDD so i slept veeery late.
after studying a lot (i think so XD) on saturday afternoon i watched bloody monday 4-6 XD it's like...i couldn't stop!
buuuut...i need someone to talk to about those two dramas... someone who also watches without subs XD"" please...tell me if you do!!
i wanted to write some more fangirly things now... but too tired haha (next time i'll post earlier XD") but nino is always so cute ♥ and i also like miura haruma ♥ and...the other guy in bloody monday...kirishima-san? ;3
aaaaand...i'm so in love with the NEWS album ♥♥♥ i love smile maker, みんながいる世界をひとつに愛をもっとGive & Takeしましょ, fly again and of course koyashige's ムラリスト ♥ so many genki-songs ^0^

okay...need to sleep now. my parents & grandparents want me to sleep longer than 5h ^-^;; but i have no tiiime and i need to study or watch drama deshou XD

ahh yabai, i almost forgot. i went to church tonight... it was for youth/young adults. nice <33333
but somehow...it all reminds me of my church in tokyo. i miss it soooooooooo much!! i wanna go to tbc again T__T
beccy_chan: (Default)
yosh~ first the best thing: I finally got accepted at the university in Bochum!! *HAPPY*
some people know that i was on the waiting list... as my abitur isn't the best... u__u but saturday i got THE letter *V*
so, i'll study east asia studies... japanese lessons, i'm coming~~~~ *0*

on friday was my parents' silver wedding!!! so much fun <333
so...well, there many things to do x__x
but... everyone we asked enjoyed the party YAY! ^0^

so, some pictures now~ )

apart from that... i didn't do much...
oh yes, i was able to watch pikanchi (arashi movie) hehehehe
aiba was so cuuuute >w< XD and nino, too XD and jun XD and sho and ohno, too XDD
can't wait to watch the next movie but... dunno when i'll have time T-T
because i'm still busy at home and also with work...>o<
and you know... i wanna take JLPT level 3... in december... i have to start studying again!!! >o<
did anyone of you take the test? ^^;;
i'm a little afraid that i'll fail... i'm quite sure i'd pass level 4... but level 3 means 300 kanji x.x dunno~ but my parents said i should try... (i have books to study for it but uhm... time... maybe when uni starts? .__.)

...i don't wanna work now *sigh* i worked the weekend and well, before there was the party...
this week maybe i have to work everyday... and still do the things at home...
baaahhhhh i wanna watch dramas ;0; XD;;;

btw this morning i was quite angry with my sis or i'm still!!
the last 2 weeks she stayed home 1 day a week... and today again!!
she should rather go to school!!!!!!!!!
just because in her free time she's always out with her boyfriend (not always, but as much as possible) she never hs time to rest... but then just doesn't go to school!! i don't like that behaviour at all -___-
beccy_chan: (Default)
first... my entry that I wanted to write on Saturday evening... I was soo happy to finish work early but then... I couldn't use the internet at all =.= because of the stupid thunderstorm ;0; (but I just knew about that fact since Sunday morning ~o~)

I'm soooo annoyed right now. kdkjfgkmdkghfdhnkdnfjh
I'm happy to have finished work and I finally have time to use the internet... but after trying anything for almost one and a half hour I still wasn't able to make it work x__x
I even called my dad >o< (before trying whatever in his room with all the computers)
Apart from that I had a perfect day <33 Alisa was here all the time, we were watching concerts XDD
Koda Kumi, though not all. So cool~ <3333
Johnny's Countdown. I finally saw the TV version... so much shorter than the original |D
And some Music Station performances... until it was late enough for her to get picked up by her dad and for me to start work :3 (good timing today ^^)
ohh and before we were watching Yasuko to Kenji episode 2!! so great again =D it's just sooo funny~ kinda reminds me of my boss my hero...am I the only one thinking that? ^^;;
Friday was...well in the afternoon my mom, dad and my little brother drove to friends... until tomorrow afternoon… so I invited Imke, Diggy, Lyly (and more but they couldn't come)... I told them to come early because I had to start work at 8 (which is quite late, but I was happy) but hmm…they came around 6.30 pm and...I got a call around 7.10 pm that I had to come and work... >__< we had like nooo time ToT then I was quite unhappy but sho ga nai v_v
Work was okay... and haha around 10.30 the other three and my sis appeared... O_O;; they ate ice cream LOL after that they went home... .____. I hope that the next time will be better~
Hmm when I came home (around 0.30am) my sister told me that she wants to stay up until the morning... XD so well I accompanied her a little... (until...4.30 am XD") and I made her watch NEWS DVD and Kanjani8 DVD muahahahahaha (well I showed her the best things =3) so cool because... usually she'd, like, run away? XDD
Hmm the days before...were nice... I had to work sometimes, I wanted to learn Japanese but didn't do very much u.u and hmm...helped my mum with ironing as usual XD
on Wednesday evening, when I was sure that my work wouldn't call me... my sister and me went to Korbach :3 I visited Isy and we watched Maou 1st episode...with subs...sooooo thrilling!!!! really better than without subs |DD and we watched some other things too ^^


soo because I had no internet for almost 2 days (it's not a long time...but I was so free and therefore bored and usually on sundays everyone is quite free...so well, it seemed long XD) anyway, I started watching Yamada Tarou Monogatari. Isy gave it to me on Wednesday... and I sooo liked it that I had to finish in 3 days hahahaha I really love school dramas :3 and there's the actress that plays Yasuko ^3^ well, Nino and Sho and cute little kids XDDD I wonder why I never watched it last summer...but well, it's not that I had much time to watch all the dramas that I wanted to watch ne XDD
yesterday I had to work and today I have to come again... hmm but I had enough time to watch the drama yesterday :3
I need to watch the spring/summer dramas of this year~~~ ^^;;;
and I didn't learn as much Japanese as I intended to... v__v
this morning I was swimming with my sister and my little brother, nice nice~
...I hope that the better weather will come tomorrow ;-;

Profile

beccy_chan: (Default)
beccy_chan

April 2017

S M T W T F S
      1
2345678
91011121314 15
16171819202122
23242526272829
30      

Syndicate

RSS Atom

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Sep. 25th, 2017 04:50 pm
Powered by Dreamwidth Studios